Regulamin organizacyjny
Gabinetu Stomatologicznego FabDent
funkcjonującego w ramach podmiotu leczniczego
FabClinic Sławomir Kwieciński
z siedzibą w Warszawie
ul. Pełczyńskiego 22A/78
01-471 Warszawa
Przepisy wstępne
§1
Regulamin Organizacyjny Gabinetu Stomatologicznego FabDent w Warszawie określa:
- cele i zadania podmiotu,
- rodzaj działalności i zakres udzielanych świadczeń,
- miejsce udzielania świadczeń,
- strukturę organizacyjną, sposób kierowania gabinetem, zakres odpowiedzialności,
- organizację i przebieg obsługi pacjentów oraz organizację procesu udzielania świadczeń,
- wysokość opłat za świadczenia,
- rezerwowanie i odwoływanie wizyt,
- zasady udostępniania dokumentacji medycznej,
- przepisy porządkowe.
§2
- FabDent działa pod nazwą Gabinet Stomatologiczny FabDent i funkcjonuje w ramach podmiotu leczniczego FabClinic Sławomir Kwieciński z siedzibą w Warszawie (01-471) przy ul. Generała Tadeusza Pełczyńskiego 22A nr lok. 78, NIP: 5691752715.
- FabClinic Sławomir Kwieciński wpisany jest do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą prowadzonego przez Okręgową Radę Lekarską w Warszawie pod numerem księgi 000000276258 w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne, o kodzie rodzaju praktyki: 97 (98): indywidualna praktyka lekarska ze wskazaniem na zakres wykonywanych świadczeń diagnostycznych w rodzaju: RTG punktowe (wykonywane w Fabdent) oraz świadczeń zdrowotnych: stomatologia zachowawcza, chirurgia (w znieczuleniu miejscowym), protetyka, ortodoncja (wykonywane w Fabdent), a także zabiegi z zakresu medycyny estetycznej (wykonywane w Fabskin).
- Indywidualną praktykę lekarską w ramach Fabdent wykonuje w oparciu o wpis określony w ust. 2 lekarz dentysta Sławomir Kwieciński.
- Świadczeń z zakresu stomatologii w Gabinecie Stomatologicznym FabDent udzielają także inne osoby na podstawie zawartych umów.
§3
Cele i zadania podmiotu
- Celem Gabinetu Stomatologicznego FabDent jest świadczenie usług z zakresu stomatologii zachowawczej, endodoncja mikroskopowa, ortodoncja, rentgenodiagnostyka, chirurgia, protetyka, periodontologia, pedodoncja, higienizacja, wybielanie zębów oraz działania z zakresu analityki medycznej (pobrania materiału biologicznego krew, mocz, kał , tkanki skórne) przez wykwalifikowany personel, w sposób profesjonalny, zgodny z najnowszymi standardami oraz dostosowanie świadczeń do indywidualnych potrzeb i oczekiwań pacjenta.
- Cele te realizowane są przez:
- specjalistyczne usługi z wykorzystaniem nowoczesnego i bezpiecznego sprzętu,
- wysokie kwalifikacje personelu Gabinetu Stomatologicznego FabDent,
- wysokie bezpieczeństwo i higienę pracy w gabinecie,
- właściwe procedury i organizację pracy, umożliwiającą skuteczne zarządzanie gabinetem.
§4
Rodzaj działalności i zakres udzielanych świadczeń
- W Gabinecie Stomatologicznym FabDent wykonywane są usługi z zakresu stomatologii zachowawczej, rentgenodiagnostyki, endodoncji, ortodoncji, protetyki, chirurgii i wybielania zębów.
- Do świadczeń udzielanych przez Fabdent należą w szczególności:
- badanie jamy ustnej,
- konsultacje i porady, wystawianie recept,
- kontrola pozabiegowa z gabinetu zewnątrz,
- wizyty adaptacyjne dla dzieci,
- wypełnienia kompozytowe,
- kontu ring/bonding kompozytem wysokoestetycznym,
- wypełnienie zęba mlecznego,
- odbudowa zęba kompozytem wysokoestetycznym, po leczeniu kanałowym,
- odbudowa zęba kompozytem ze wzmocnieniem przy użyciu wkładu koronowo-korzeniowego z włókna szklanego, kompozytem wysokoestetycznym,
- zakładania opatrunków zęba, w tym opatrunków leczniczych,
- zabezpieczenie zęba nadwrażliwego Tokuyama Desensitizer,
- znieczulenie do zabiegu,
- amputacja zęba mlecznego,
- zdjęcia zębowe, w tym pantomogram, cefalometria, CBCT,
- konsultacje z rewizją kliniczną pod mikroskopem,
- dewitalizacja „zatrucie zęba”,
- opatrunek do kanału,
- leczenie kanałowe,
- zamknięcie perforacji,
- udrożnienie zobliterowanego kanału,
- usunięcie zębniaka,
- przygotowanie modeli diagnostycznych (wycisków) przy leczeniu ortodontycznym,
- przygotowanie planu leczenia ortodontycznego,
- wymiana ligatur,
- przygotowanie, założenie i usunięcie aparatu ortodontycznego,
- wizyty ortodontyczne,
- przygotowanie płytki retencyjnej, w tym termo formowanej, retainera stałego,
- zdjęcie retainera stałego,
- przygotowanie płytki Schwarza, aktywatora, twin block, płytki przedsionkowej, trainera,
- naprawy aparatu ruchomego,
- przygotowanie i założenie mini implantu ortodontycznego,
- przygotowanie i założenie łuku podniebnego,
- doklejenie uszkodzonego zamka metalowego, estetycznego,
- założenie hyraxa hybrydowego,
- założenie płytki Hassa, pendulum, expandera, rotatora,
- instruktaż higieny jamy ustnej,
- usunięcie kamienia, piaskowanie, fluoryzacja,
- usuwanie nadwrażliwości,
- fluoryzacja zębów mlecznych,
- lakowanie bruzd,
- oczyszczanie kieszonek dziąsłowych (kiretaż),
- badanie histopatologiczne,
- periodontologia
- ekstrakacja zębów (mlecznych, stałych),
- ekstrakcje chirurgiczne zęba z szyciem rany,
- operacyjne usunięcie zęba zatrzymanego,
- zdejmowanie szwów,
- resekcje korzeni zębów,
- hemisekcja i radektomia zęba,
- kortykotomia,
- nacięcie ropnia,
- odsłonięcie chirurgiczne zęba z naklejeniem zamka,
- wyłuszczenie torbieli zębów,
- plastyka połączenia ustno-zatokowego po ekstrakcji zęba,
- plastyka wędzidełka wargi, języka,
- wycięcie przerośniętych fałdów włóknistych (pod protetykę),
- wycięcie kapturka dziąsłowego,
- plastyka wyrostka zębodołowego,
- pokrycie recesji dziąsła,
- sterowana regeneracja kości,
- podniesienie dna zatoki,
- zdjęcie korony, pomostu,
- protetyka cyfrowa w pełnym zakresie prac
- zacementowanie korony,
- usunięcie wkładu koronowo- korzeniowego,
- przygotowanie i założenie wkładu koronowo- korzeniowego ze stali, złota, włókna szklanego, pełnoceramicznego, typu Rhein z zatrzaskiem kulkowym,
- korony i mosty akrylowe, w tym tymczasowe,
- korony kompozytowe, porcelanowe, pełnoceramiczne, porcelanowe na podbudowie metalowej, w przęśle mostu,
- mosty kompozytowe,
- licówki kompozytowe i pełnoceramiczne,
- inlay, onlay kompozytowy, pełnoceramiczny,
- protezy akrylowe, szkieletowe,
- protezy osiadające częściowe,
- podścielenie protezy,
- naprawy protez,
- protezy na zatrzaskach,
- szyny relaksacyjne,
- wybielanie zębów lampą Beyond,
- wybielanie nakładkowe,
- wybielanie laserowe,
- biostymulacja laserowa,
- laserowa dezynfekcja kieszeni dziąsłowych,
- preparat znoszący nadwrażliwość zębową,
- wybielanie zęba martwego.
Diagnostyka laboratoryjna
- badania podstawowe takie jak hematologia, koagulologia, analityka ogólna z parazytologią, biochemia kliniczna, serologia grup krwi itp.
- badania specjalistyczne z zakresu immunochemii, autoimmunologii, białek specyficznych, zakażeń, gospodarki hormonalnej czy markerów nowotworowych
§5
Miejsce udzielania świadczeń
Miejscem udzielania świadczeń w ramach Gabinetu Stomatologicznego FabDent jest Warszawa (01-471), ul. gen. Pełczyńskiego 22A, lok. 78 i lok. 79 oraz Diagnostyka Laboratoryjna ul. Lazurowa 183/86 01-479 Warszawa
§6
Struktura organizacyjna, sposób kierowania gabinetem, zakres odpowiedzialności
- W skład Gabinetu Stomatologicznego FabDent wchodzą 4 gabinety zabiegowe i konsultacyjne.
- Gabinetem Stomatologicznym FabDent kieruje Sławomir Kwieciński.
- Bieżące zarządzanie gabinetem, w tym wszelkie czynności związane z obsługą klientów, ustalaniem terminów wizyt i czynności z tym związane należą do Sławomir Kwieciński, Katarzyna Kątniak, Paulina Przychodzeń.
§7
Organizacja i przebieg obsługi pacjentów oraz organizacja procesu udzielania świadczeń
- Gabinet Stomatologiczny FabDent funkcjonuje w dni powszednie w godzinach pracy umieszczonym na tablicy informacyjnej w holu gabinetu.
- Informacje o godzinach pracy gabinetu można uzyskać telefonicznie, osobiście oraz na stronie internetowej gabinetu: https://www.fabdent.pl/.
- Odbycie konsultacji, wizyty lub poddanie się zabiegowi wymaga uprzedniego ustalenia terminu z recepcją gabinetu.
- W dniu i godzinie ustalonej klient stawia się w recepcji celem wypełnienia wywiadu medycznego, dokumentacji RODO, karty epidemiologicznej i świadomej zgody na zabieg wraz z zaleceniami.
- Ustalony termin wizyty, konsultacji lub zabiegu jest wiążący dla pacjenta, oznacza to, że niezgłoszenie się przez pacjenta w ustalonym dniu i godzinie nie uprawnia pacjenta do żądania przyjęciu go w innym terminie, bez uprzedniego powtórnego ustalenia terminu wizyty w recepcji.
- Stawienie się na umówioną wizytę, konsultację lub zabieg z co najmniej 15 min. opóźnieniem uprawnia FabDent do odmowy udzielenia świadczenia w umówionym terminie. Odbycie wizyty, mimo spóźnienia pacjenta jest możliwe jedynie po stwierdzeniu takiej możliwości przez personel recepcji FabDent.
- We wszelkich sprawach związanych z umawianiem, odwoływaniem i zmianą terminu bądź godziny wizyt właściwa jest recepcja gabinetu. Pacjent nie jest uprawniony do żądania ustalenia terminu i godziny wizyty z personelem gabinetu innym niż personel recepcji.
§8
Wysokość opłat za świadczenia
- Ceny zabiegów i usług wykonywanych w gabinecie wyszczególnione są w cenniku dostępnym pod adresem https://fachowydentysta.pl/cennik/, a także w recepcji gabinetu.
- W przypadku zabiegów trwających ponad 90 min wymagana jest przedpłata w wysokości 50% pełnej kwoty wynagrodzenia za realizowaną usługę. O czasie trwania zabiegu i konieczności uiszczenia przedpłaty pacjent jest informowany w momencie rezerwowania terminu zabiegu.
- W przypadku zabiegów protetycznych pacjent zobowiązany jest na pierwszej wizycie – dokonać opłaty 50% wynagrodzenia za realizowaną usługę protetyczną, pozostałe 50% wynagrodzenia pacjent zobowiązany jest uiścić w dniu wykonania usługi protetycznej.
- Zapłaty za usługi wykonywane w Gabinecie, w tym przedpłaty, można wykonać:
- Osobiście podczas wizyty w Gabinecie stomatologicznym FabDent . Dbając o komfort pacjentów honorujemy następujące sposoby płatności:
- Gotówką,
- Kartą płatniczą,
- Blikiem,
- Mediraty – system płatności ratalnej. Chęć skorzystania z tej formy płatności należy zgłosić przed skorzystaniem z usługi ponieważ wymagana jest 2-3 dniowa weryfikacja pacjenta.
- Przelewem na numer konta bankowego : 40 1140 2004 0000 3902 8397 1164.
Potwierdzenie przelewu prosimy o przesłanie na adres fabdent@fabdent.pl lub screen na numer telefonu 508 222 111.
- Osobiście podczas wizyty w Gabinecie stomatologicznym FabDent . Dbając o komfort pacjentów honorujemy następujące sposoby płatności:
Ze względu na różne terminy księgowań poszczególnych banków prosimy o przesyłanie potwierdzenia przelewu minimum 48h godzin przed datą planowanego zabiegu.
- Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par. 1 Kodeksu cywilnegoi jest publikowany tylko w celach informacyjnych. Z uwagi na specyfikację branży stomatologicznej plan oraz koszt leczenia można precyzyjnie określić dopiero na podstawie badania oraz konsultacji z lekarzem stomatologiem.
- W przypadku wybielania zębów lampą bądź nakładkami – jeśli pacjent nie jest pewny na jaki zabieg się umówić – rekomendujemy przybycie na bezpłatną wizytę konsultacyjną.
- Ceny podane w cenniku mogą ulegać zmianie. Przed podjęciem decyzji o zabiegu pacjent jest informowany o zakresie i koszcie proponowanego zabiegu.
- Faktury VAT z tytułu zrealizowanych usług w przypadku obowiązku ich wystawiania oraz w przypadku zwrócenia się przez pacjenta o wystawienie faktury VAT, wystawiane są w terminie 7 dni od dnia zrealizowania usługi, chyba że powszechnie obowiązujące przepisy prawa wymają wcześniejszego wystawienia faktury VAT. Wystawione faktury VAT pozostają do odbioru osobistego w Gabinecie bądź istnieje możliwość przesłania faktury VAT w formie elektronicznej na podany w karcie rejestracyjnej adres mailowy ( wymagane jest w wypełnienie w tym celu zgody na otrzymywanie faktur VAT w formie elektronicznej).
- Płatności za usługi realizowane w Gabinecie mogę być przyjmowane lub obsługiwane przez podmioty pośredniczące w płatności lub współpracujące z Gabinetem. W takich wypadkach świadczeniodawcą pozostaje Gabinet.
§9
Rezerwacja i odwoływanie wizyt
- Recepcja gabinetu FabDent potwierdza termin zarezerwowanej wcześniej wizyty w dniu roboczym (dni robocze rozumiane są jako dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) poprzedzającym dzień zarezerwowanej wizyty zabiegowej drogą telefoniczną poprzez wykonanie połączenia telefonicznego na numer telefonu pacjenta podany przy rezerwacji wizyty. W przypadku nieuzyskania połączenia telefonicznego z pacjentem, gabinet wysyła pacjentowi na ww. numer telefonu wiadomość SMS z prośbą o potwierdzenie swojej obecności na zarezerwowanej wizycie.
- Pacjenci są umawiani na konkretny dzień oraz godzinę. Szanujemy czas naszych pacjentów dlatego też, dokładamy wszelkich starań, aby nie dopuszczać się opóźnień w zarezerwowanych wizytach. Niestety, mimo naszej organizacji nie jesteśmy w stanie przewidzieć pewnych sytuacji, dlatego też niektóre zabiegi mogą się przedłużyć. Nasz personel poinformuje pacjenta telefonicznie bądź osobiście w siedzibie Gabinetu o zaistniałej sytuacji. W przypadku opóźnień bardzo przepraszamy, dołożymy wszelkich starań, aby opóźnienie nie wpłynęło na długość wizyty oraz komfort leczenia.
- W przypadku kiedy pacjent nie może stawić się na umówioną wizytę, prosimy o kontakt telefoniczny, sms-owy lub e mailowy z recepcją Gabinetu FabDent najpóźniej do 24h przed planowaną wizytą.
- W przypadku pacjentów, którzy uiścili przedpłatę, a nie stawili się na umówioną wizytę bez uprzedniego zawiadomienia o tym Gabinetu co najmniej 24 godziny przed terminem zarezerwowanej wizyty, wpłacona przedpłata nie ulega zwrotowi pacjentowi i stanowi ekwiwalent za utracony dochód przez FabDent. w czasie, gdy FabDent pozostawał w gotowości świadczenia usługi medycznej danemu pacjentowi i nie posiadał możliwości przyjęcia innego pacjenta w czasie zarezerwowanej przez pacjenta wizyty, z zastrzeżeniem ustępu 5 poniżej. Gabinet nie jest uprawniony do dochodzenia od pacjenta naprawienia szkody, wynikającej z niestawienia się na zarezerwowaną wizytę, przewyższającej wysokość utraconej przez pacjenta przedpłaty.
- Pacjent, który nie stawił się na umówioną wizytę bez uprzedniego zawiadomienia o tym Gabinetu co najmniej 24 godziny przed terminem zarezerwowanej wizyty, w związku z którą dokonał przedpłaty, może zwrócić się do Gabinetu FabDent o zwrot przedpłaty, wykazując i udowadniając, że niestawienie się na umówioną wizytę i niepoinformowanie o tym Gabinetu co najmniej 24 godziny przed terminem zarezerwowanej wizyty nastąpiło bez winy pacjenta z przyczyn, za które pacjent nie ponosi odpowiedzialności zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- W przypadku sytuacji kiedy pacjent nie zostanie przyjęty w dniu umówionej wizyty, Gabinet powinien go o tym fakcie zawiadomić w możliwie jak najszybszy sposób drogą telefoniczną bądź poprzez wiadomość tekstową „SMS”.
- W przypadku odwołania wizyty pacjenta spowodowanej przez sytuacje niezależne od Gabinetu FabDent, Gabinet nie ponosi odpowiedzialności za odwołanie wizyty. W przypadku kiedy jest możliwe wykonanie zaplanowanego zabiegu przez innego lekarza stomatologa zatrudnionego w gabinecie stomatologicznym FabDent za zgodą pacjenta, Gabinet zobowiązany jest zapewnić wykonanie takowego w dniu wizyty.
- W przypadku spóźnienia ze strony pacjenta prosimy o kontakt z Gabinetem. W przypadku spóźnienia wynoszącego ponad 15 minut lekarz/higienistka może odmówić przyjęcia i rekomendować umówienie innego terminu.
- W przypadku braku kontaktu z pacjentem w sprawie potwierdzenia swojej obecności na wizycie recepcja może anulować umówioną wizytę. W przypadku anulowania zarezerwowanej wizyty, w związku z którą dokonano przedpłaty, przedpłata podlega zwrotowi w terminie 7 dni od dnia anulowania zarezerwowanej wizyty.
- Pacjent może skorzystać z tzw. Listy priorytetowej w przypadku długich terminów oczekiwania na wizytę u stomatologa. W momencie kiedy inny pacjent odwołuje swoją wizytę, recepcja niezwłocznie kontaktuje się z osobami ze wskazanej Listy priorytetowej zainteresowanymi z propozycją wcześniejszego terminu.
§10
Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
- FabDent jest zobowiązany prowadzić dokumentację medyczną osób korzystających z jej świadczeń.
- Do przetwarzania danych zawartych w dokumentacji medycznej, o której mowa w ust. 1, w celu ochrony zdrowia, udzielania oraz zarządzania udzielaniem świadczeń zdrowotnych, utrzymania systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna, i zapewnienia bezpieczeństwa tego systemu, są uprawnione:
- osoby wykonujące zawód medyczny;
- inne osoby wykonujące czynności pomocnicze przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych, a także czynności związane z utrzymaniem systemu teleinformatycznego, w którym przetwarzana jest dokumentacja medyczna, i zapewnieniem bezpieczeństwa tego systemu, na podstawie upoważnienia administratora danych.
- Osoby, o których mowa w ust. 2 pkt 2, są obowiązane do zachowania w tajemnicy informacji związanych z pacjentem uzyskanych w związku z wykonywaniem zadań. Osoby te są związane tajemnicą także po śmierci pacjenta.
- Pacjenci Gabinetu Stomatologicznego FabDent mają prawo dostępu do dotyczącej ich dokumentacji medycznej. Dokumentacja medyczna jest także udostępniana przedstawicielom ustawowym pacjentów. Uzyskanie dostępu do dokumentacji medycznej pacjentów przez inne osoby, w tym osoby najbliższe nie będące przedstawicielami ustawowymi uwarunkowane jest pisemnym upoważnieniem ich przez pacjenta przedstawionym Fachowemu Dentyście.
FabDent zastrzega sobie 7 dniowy czas (dni robocze) na przygotowanie dokumentacji medycznej do odbioru na życzenie pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego/osobie uprawnionej.
- Za wydanie odpisów lub kserokopii dokumentacji medycznej, w tym zapisu dokumentacji medycznej pacjenta na informatycznym nośniku danych gabinet nie pobiera opłat, wymaga pokwitowania odbioru dokumentacji.
- Administratorem danych osobowych jest FabClinic Sławomir Kwieciński z siedzibą w Warszawie
(01-471), przy ul. gen. Tadeusza Pełczyńskiego 22A/78 posiadająca numer NIP: 5691752715, REGON:140735078, e-mail fabdent@fabdent.pl (dalej: Administrator)
Dane osobowe przekazane Administratorowi za pomocą formularza https://www.fabdent.pl/kontakt/formularz-kontaktowy lub przez wysłanie e-maila na adres fabdent@fabdent.pl będą przetwarzane i wykorzystywane przez Administratora w celach:
- wykonywania czynności poprzedzających zawarcie umowy, zawarcia i realizacji umowy,
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w szczególności przetwarzania w celu wystawienia rachunku lub prowadzenia sprawozdawczości finansowej;
- o ile dana osoba wyrazi na to zgodę, w celu informowania poprzez wysyłanie e-maili o nowych produktach, usługach oraz promocjach oferowanych przez Administratora.
- założenia i obsługi konta internetowego do obsługi programu lojalnościowego,
- odpowiedzi na zapytania zawarte w wiadomościach kierowanych do Administratora, w szczególności przez e-mail kontaktowy fabdent@fabdent.pl
- realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora w postaci zapewnienia możliwości dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami
§11
Przepisy końcowe
- Podanie regulaminu organizacyjnego do wiadomości pacjentów następuje poprzez zamieszczenie na stronach internetowych pod adresem https://www.fabdent.pl/ . Regulamin dostępny jest także w formie pisemnej w recepcji gabinetu FabDent.
- Postanowienia Regulaminu Organizacyjnego obowiązują wszystkie osoby udzielające świadczeń w FabDencie niezależnie od formy zatrudnienia, a także pacjentów i osoby towarzyszące.